fredag den 20. januar 2017

Dag7


Fredag 20.01.17

Jeg er allerede halvvejs i min bog. Der står dog heldigvis nogle i lejligheden, hvis man kommer i nød. De 3 er dog på finsk! Men én på engelsk, som jeg ikke kunne drømme om at læse, og så én af Jan Guillou: ”Fjenden i os selv”. Den vil jeg glæde mig til.
Pæne planter langs promenaden


Vi tager en langsom start. Venter med at gå til vi har spist en mad ved 11-tiden. Så er det ellers ud af strandpromenaden til venstre mod St. Augustin. Jo længere vi kommer, jo færre mennesker er der. Helt ud til hvor promenaden ender ved den lodrette klippe. Så går vi tilbage delvis ad en cykelsti langs hovedvejen. Der kører nu ingen cyklister på den.
Tilbageblik mod Maspalomas (panorama med min nye telefon)


Vi ender henne på Café de Paris med en is dessert, der hedder Brazil. Den er sørme god – og stor. Så selv jeg må indrømme, at den godt kunne have været mindre. På udturen er det varmt, 26-28 gr. og skyfrit. Senere bliver det meget passende overskyet. Efter 15219 skridt er vi udmattede hjemme igen.
Is-dessert på Café de Paris


Senere går jeg hen for at leje en cykel. Planen er, at det bare skal være for en enkelt dag i første omgang. Dagen slutter når de lukker kl. 19, så jeg lejer én fra i morgen kl. 8.30. Så skal jeg bare hente den. Jeg lejer også hjælm. Jeg kan ikke få den cykel jeg vil, så jeg må opgradere til en ”hard tail” MTB til 20 €.

Da jeg kommer tilbage og vil gå det første stykke op ad trappen og tage elevatoren fra 1. sal, går trappen ikke helt ned – eller døren er i hvert fald låst. Så jeg må vente på, at der kommer en ned med elevatoren.

Vi spiser hjemme. Det er lidt køligt på altanen, så vi tager bordet ind. Plastikstolene er faktisk også dem, det er bedst at sidde i. Der er et fladskærms-TV. Det kalder de det. Det er mindre end en standard computerskærm. Men det kan vise mange kanaler. Jeg har fundet én, der hedder EuroNews, hvor speak’en er på tysk og teksterne nedenunder på engelsk. På det ser vi Obama sige farvel. Der er ikke meget om Trumf. Mest om demonstrationer mod ham.

Danmark gør rent bord i deres gruppe, ser jeg på nettet. Selv om det holder hårdt, vinder de til slut over Qatar. Kirkeløkke bliver ”Man of the Match”. Har aldrig hørt om ham før.

Nu er det vist snart sengetid.
18590 skridt


Ingen kommentarer:

Send en kommentar