lørdag den 4. februar 2017

Dag_22


Lørdag 04.02.17

Uret ringer kl. 7. Der er pakket nogenlunde færdigt. Alberto skal komme kl. 10. Det aftalte vi dengang vi kom. Jeg overvejede i går, om jeg skulle ringe og få bekræftet aftalen, eller evt. bare sende en sms, men mon ikke vi har fået gjort opmærksom nok på os selv til, at det ikke kan glippe?

Der er god tid. Næsten FOR god tid. Jeg har jo fået en kabinekuffert, så rygsækken skal nu også være i kufferten. Der desuden skal indeholde en flaske rom og forskelligt, vi har fået købt, men ikke spist. Ikke en gang åbnet. Det lykkes mig at få den lukket. Bagefter hjælper jeg AM med at få hendes lukket. Også det lykkes. Den ligner nærmest en kugle.

Så er der kun tilbage at vente. Der er 2 busser, vi skulle kunne nå det med. 66’eren der kører omkring 10.40 og 90’eren der kører omkring 11.15.

Lidt i 10 går jeg en tur ned for at se, om han er i farvandet. Det ville jo være dumt, hvis han stod dernede og ventede på, at klokken skulle blive 10. Ingen Alberto i syne.

Klokken bliver 10, jeg har besluttet at ringe 5 min over. Det bliver den også, så jeg ringer. Han tager den og jeg spørger, om han er ved at nærme sig? ”I’m in Italy”, er svaret. For f…. da. Han mener Roberto kommer kl. 11, men efter at jeg har forklaret, at vi altså har en bus, vi skal nå, siger han, at han nok skal ringe til ham.

Så går der ikke 10 min, før Roberto er der. Og vi holder gode miner til slet spil, får vores 30 € retur og bliver færdige med overleveringen. Han tilbyder generøst at hjælpe os ned med bagagen. Den første elevator indeholder en rengøringsdame med vogn, så den må vi lade gå. Så kommer der en ledig. Den stopper på 4, hvor 2 ikke SÅ slanke mennesker stiger på. Og det viser sig faktisk, at elevatoren, der burde kunne rumme 6 personer, også er i stand til at rumme 5 + 2 gange bagage. Om end man står tæt.

Vi betakker os for at blive fulgt helt til busstoppet og triller af sted mod det. Klokken er vist blevet 10.30 og vi har ikke set nogen bus passere på vejen derhen. Altså burde vi kunne nå 66’eren.

Det holder stik, og vi ankommer til lufthavnen i god tid. Der er ikke nogen check-in maskiner her, men check-in og bag-drop samtidig.
Bortset fra en lettere forsinkelse i afgangen går alt efter planen og vi lander i CPH kl. 19.10, eller rettere 20.10 dansk tid. Temperaturen er ganske rigtig 2 gr. eller der omkring. Det bliver sikkert ikke svært at vænne sig til - men kedeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar